Dersin Adı | Nörolojik Hastalıklar |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FYT 204 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin, nörolojik hastalıkların genel özelliklerini, nöroloji kliniğinde izlenen hastalarda en sık gelişebilecek komplikasyonlar ve uygulanan fizyoterapi yöntemleri hakkında bilgi kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; Sinir sistemine giriş ve organizasyon, sinir sisteminin yapılanması, nörolojik hastaya yaklaşim, nöromuskuler hastaliklar, medulla spinalis yaralanmalari, periferik sinir yaralanmalari, disk hernisi, multiple skleroz, parkinson, inme, yaşliliğin nörolojisi, basınç ülserleri, nörolojik hastaliklarda ortezler, nörolojik hastaliklarda yürümeye yardimci cihazlar konularını kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sinir sistemine giriş ve organizasyon | Jones R, Netter Nöroloji,Nobel Tıp Kitabevleri 2012 S.72-96 |
2 | Sinir sisteminin yapılanması | Jones R, Netter Nöroloji,Nobel Tıp Kitabevleri 2012 S.96-134 |
3 | Nörolojik Hastaya Yaklaşım | Jones R, Netter Nöroloji,Nobel Tıp Kitabevleri 2012 S.2-35 |
4 | Multipl Skleroz | Jones R, Netter Nöroloji,Nobel Tıp Kitabevleri 2012 S.538-550 |
5 | Parkinson | Jones R, Netter Nöroloji,Nobel Tıp Kitabevleri 2012 S.402-412 |
6 | Serebral Palsi | Jones R, Netter Nöroloji,Nobel Tıp Kitabevleri 2012 S.545-555 |
7 | İnme | Jones R, Netter Nöroloji,Nobel Tıp Kitabevleri 2012 S.195-210 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Periferik Sinir Yaralanmaları | Jones R, Netter Nöroloji,Nobel Tıp Kitabevleri 2012 S.800-808 |
10 | Polinöropatiler | Jones R, Netter Nöroloji,Nobel Tıp Kitabevleri 2012 S.818-827 |
11 | Tuzak nöropatiler | Jones R, Netter Nöroloji,Nobel Tıp Kitabevleri 2012 S.834-840 |
12 | Disk Hernisi | Jones R, Netter Nöroloji,Nobel Tıp Kitabevleri 2012 S.672-680 |
13 | Medulla Spinalis Yaralanmaları | Jones R, Netter Nöroloji,Nobel Tıp Kitabevleri 2012 S.658-670 |
14 | Nörolojik Hastalıklarda Yürümeye Yardımcı Cihazlar | Oatis C,Kinesiology,Wolters Kluwer Second edition 2009,S.806-810 |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Final |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 5 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 45 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 7 | 55 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 45 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 5 | 3 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 82 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür. | |||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | |||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | X | ||||
12 | Fizyoterapi alanında mesleğinin yasal zorunluluklarını bilir ve bu çerçevede çalışır | X | ||||
13 | Sorumluluğu altında çalışanların gereksinimlerini belirleyip, gelişmelerine yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest